НАШ АДРЕС : 95026 г. Симферополь, ул. Гагарина, 11 тел. (0652) 22-22-11, 22-62-88, приемная комиссия т. 099-508-11-50, Web-сайт СКТЭК : http://www.cktek.crimea.ua
 

 

Поиск по сайту

  
КАРТА САЙТА


**************
Сроки приема
заявлений и документов,
вступительных экзаменов,
конкурсного отбора и зачисления на обучение

см. здесь....


***************

Порядок приема заявлений
и документов для
поступления в колледж



**************
Юбилей СКТЭК
ИСТОРИЯ
СИМФЕРОПОЛЬСКОГО КООПЕРАТИВНОГО
ТОРГОВО-ЭКОНОМИЧЕСКОГО КОЛЛЕДЖА

см. здесь.....

ДОСКА ПОЧЁТА

Статистика посещений
HotLog
Цитируемость
Яндекс цитирования

     

       Мелащенко, Г. Дискусії викладачів як запорука якісної освіти [Текст] / Г. Мелащенко // Вісті. – 2013. – № 25. – 20 червня. – С. 6.


      СКТЭКУ Криму відбулося засідання Ради ректорів і директорів вищих навчальних закладів споживчої кооперації України, де були розглянуті важливі питання, що стосуються комплектування контингенту студентів кооперативних вишів, подальшого удосконалювання організації навчального процесу, підготовки кваліфікованих фахівців, які мають міцну базу знань і будуть затребувані на ринку праці.

КУРС НА ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ
      Зустріч відкрив Володимир Левицький, заступник голови Правління Укоопспілки. Він щиро привітав присутніх і надав слово першому заступнику голови правління Кримспоживспілки Марині Лазарєвій. Вона висловила впевненість у тому, що дні перебування шановних гостей на кримській землі будуть плідними — привітний прийом і гарна погода допоможуть їм не тільки обговорити всі наявні проблеми, але і поділитися одне з одним досвідом роботи в сфері освіти, а також відпочити в колі колег, відвідавши визначні пам'ятки Південного узбережжя. Потім Марина Вікторівна коротко ознайомила учасників засідання з діяльністю кримських кооператорів, які протягом 95 років успішно трудяться на благо жителів півострова, зберігаючи та примножуючи славні традиції своїх попередників, які стояли біля витоків зародження кооперативного руху. Розповіла про пріоритетні напрями їх діяльності, проте, що основа на ставка в роботі Кримспоживспілки робиться насамперед на модернізацію наявних основних фондів, застосування сучасних технологій, комп'ютеризацію всіх бізнес-процесів. А також повідомила про завдання та проблеми, що вимагають негайного вирішення, про те, як йдуть процеси реформування системи.
      — А щоб виконати все намічене успішно, нам необхідні висококваліфіковані кадри, — підкреслила вона, — особливо з числа випускників кооперативних вишів. Як відомо, саме молодим фахівцям притаманне прагнення до всього нового. Вони не бояться експериментів, мають здорові амбіції та прагнуть до кар'єрного росту, що дозволяє їм найбільш повно розкривати свої таланти та проявляти творчі здібності в пошуках виходу зі складних ситуацій. На жаль, у кооперативній системі існує проблема працевлаштування молодих кадрів. На наш погляд, її б допомогла вирішити спеціальна Програма співробітництва вишів Укоопспілки з організаціями споживчої кооперації щодо підготовки та працевлаштування випускників. У нас такий досвід вже є. Правлінням Кримспоживспілки подібна Програма прийнята, що дозволило більш масштабно проводити профорієнтаційну роботу, збільшити кількість баз для проходження студентами практик. Як відомо, теорія — це фундамент, а практика — перший крок до професіоналізму. Думаю, це в наших силах: дати майбутнім членам кооперативної родини ґрунтовні знання, а потім надати місце, де вони могли б їх успішно втілювати в добрі справи на благо процвітання кооперації. Не сумніваюся в тому, що всі ці питання будуть плідно обговорені на вашому засіданні. Бажаю успіху!
     З питання, що стосується комплектування контингенту студентів кооперативних вищих навчальних закладів, виступив Володимир Левицький. Він підкреслив важливість проведення чергової вступної кампанії, до початку якої залишилися лічені дні. Нагадав, що основними завданнями на період її проведення є: формування максимально можливого контингенту студентів, якісна організація роботи приймальних комісій. Зокрема, вона повинна проводитися так, щоб в абітурієнтів не виникало найменшого сумніву в тому, що вони зробили правильний вибір, подавши документи саме в кооперативний вищий навчальний заклад. Керівникам вишів необхідно забезпечити сприятливі умови не тільки для роботи приймальних комісій, але і для вступників та їх батьків, створивши доброзичливу атмосферу. Далі доповідач акцентував увагу на нововведеннях в Умовах прийому 2013 року. Підкреслив, що персональна відповідальність за проведення вступної кампанії, безумовне виконання правил прийому лежить на керівниках навчальних закладів. Звернув увагу на те, що перевищення ліцензійного обсягу за напрямами і спеціальностями може стати підставою для позбавлення вищого навчального закладу ліцензії на ведення освітньої діяльності.
     — Особливої уваги потребують питання вдосконалення роботи вишів з Єдиною державною електронною базою з питань освіти, — відзначив він. — Прошу також звернути увагу на те, що цього року подавати заяви в електронному вигляді матимуть право абітурієнти, які візьмуть участь у конкурсному відборі за освітньо-кваліфікаційним рівнем «молодший спеціаліст» — на основі атестата про повну загальну середню освіту. Як і раніше, подавати документи дозволяється у п'ять вишів, але не більше, ніж на три напрями підготовки або спеціальності в кожному з них.
У своєму виступі Володимир Левицький зупинився на багатьох важливих питаннях, що стосуються проведення нинішньої вступної кампанії. Відповів на запитання учасників Ради ректорів і директорів. І побажав учасникам зустрічі провести и на високому організаційному рівні, не допускаючи недоліків і помилок минулого року.

НАВЧАТИСЯ МОЖЕМО І НА ВІДСТАНІ
     Наступне питання, винесене на порядок денний засідання, висвітлив Олексій Нестуля, голова Ради ректорів і директорів вищих навчальних закладів споживчої кооперації України, ректор Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі». Він поінформував колег про організацію набору на заочну форму навчання в Полтавський університет економіки і торгівлі випускників кооперативних технікумів і коледжів.
     — Придбаний досвід проведення набору студентів до ПУЕТ на навчання за заочно-дистанційною формою підтвердив важливість корпоративного підходу, узгодженості, взаєморозуміння і підтримки в роботі університету з кооперативними коледжами та технікумами, — відзначив він. — Крім того, зникли сумніви в правильності розуміння перспектив розвитку заочної форми навчання і невідворотності її поступальної трансформації — переходу до дистанційних технологій навчання. Студенти першого курсу Інституту заочно-дистанційного навчання набору 2012 року, відповідно до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 15.09.2011 року «Про впровадження педагогічного експерименту з дистанційного навчання на базі Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», почали навчання за дистанційними технологіями, відчули переваги такої форми навчання: доступ до повного обсягу навчальних матеріалів, постійний зв'язок з викладачем-тьютором, скорочення тривалості сесій, можливість навчання за індивідуальним графіком. Аналіз результатів анкетування студентів першого курсу торішнього набору показав, що більшість з них легко адаптувалися і позитивно сприйняли перехідна дану форму навчання. Позитивна оцінка студентами дистанційних технологій навчання — найважливіший аргумент на користь ПУЕТ для тих, хто трудиться в ньому, а також є найпереконливішою рекламою.
     Далі Олексій Нестуля прокоментував діаграми, таблиці, а також продемонстрував слайди зі змістовною інформацією з усіх питань, порушених у його виступі. У висновку висловив упевненість у тому, що в даної форми навчання — гарне майбутнє. Отже, їй потрібно приділяти найсерйознішу увагу і не шкодувати коштів і сил на розвиток.
     Повну згоду з колегою висловив Іван Копич, заступник голови Ради ректорів і директорів вищих навчальних закладів споживчої кооперації України, ректор Львівської комерційної академії. А також підкреслив, що необхідно ще активніше розвивати взаємовигідне співробітництво вишів з кооперативними технікумами та коледжами. Розповів про те, що, згідно з проведеним аналізом, основна частина студентів, які навчаються в академії на заочному відділенні, раніше навчалися в навчальних закладах 1 рівня акредитації.
З докладною доповіддю «Про результати педагогічного експерименту із впровадження дистанційного навчання на базі Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» у 2012-2013 роках» виступив Віктор Артеменко, директор Інституту заочно-дистанційної освіти Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі».
      Він акцентував увагу колег на тому, що експеримент проводиться на базі університету й у 9 локальних центрах, які розміщені в кооперативних коледжах і технікумах. А потім висвітлив цілу низку важливих питань, що стосуються нормативного, організаційного, технічного, кадрового та педагогічного забезпечення дистанційного навчання зі студентами, які задіяні в ньому.
Про методику підготовки дистанційних курсів і їх використання у навчальному процесі розповів Олександр Юдін, заступник директора Інституту заочно-дистанційної освіти Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», кандидат технічних наук, доцент. Його виступ викликав в учасників засідання жвавий інтерес, тому що говорив він упевнено, зі знанням справи, дуже переконливо, підтверджуючи сказане таблицями, діаграмами, слайдами, що ще більше доповнювали та розширювали надану ним інформацію.ДУМОК БАГАТО – ІСТИНА ОДНА
      Винесені на порядок денний засідання Ради питання активно обговорювалися багатьма її учасниками. Так, Катерина Вініченко, директор Харківського кооперативного торгово-економічного коледжу, поділилася досвідом роботи Харківського дистанційного центру Вищого навчального закладу Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі».
— Форма дистанційного навчання, порівняно із заочною, має істотну перевагу, а також гарну перспективу, — переконливо сказала вона. — Насамперед процес навчання відбувається у віддаленому режимі, без обов'язкової присутності студента в університеті. По-друге, у міжсесійний період він вивчає дистанційні курси за обраним ним самим часом. Крім зручностей, цей процес обходиться набагато дешевше, оскільки не потрібно витрачатися на проїзді проживання. Як правило, лекційний матеріал на таких курсах викладається стисло, підтверджується схемами, малюнками, що значно полегшує вивчення і розуміння матеріалу. До того ж робота у такому режимі дозволяє зробити навчальний процес індивідуальним для кожного студента. Студенти мають можливість інтернет-спілкування з викладачами, що багатьом дуже подобається. Не можна не констатувати і такий факт: сьогоднішня молодь з більшою зацікавленістю дивиться на екран, ніж у книгу. І це слід враховувати.
     Про свій досвід роботи, а також недоліки дистанційного навчання поділилися з колегами: Олена Мажорова, директор Сімферопольського кооперативного торговельно-економічного коледжу, Василь Кофлан, директор Івано-Франківського фінансово-комерційного кооперативного коледжу ім. С. Граната, Любов Піхотіна, директор Новомосковського кооперативного коледжу економіки та права ім. С.В. Литвиненка, Олександр Чайковський, директор Білгород-Дністровського економіко-правового коледжу, й інші.
     Активна дискусія розгорнулася і після виступу Лідії Войнаш, директора Департаменту кадрової політики, освіти і науки Укоопспілки, директора НМЦ «Укоопосвіта».
       У доповіді висвітлені особливості організації навчально-виховного процесу в 2013/14 навчальному році, питання ведення форм документів з підготовки кадрів у вищих навчальних закладах І-ІV рівнів акредитації відповідно до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 29.03.2012 № 384 та інструктивних листів Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, розглянуті нормативно-правові акти з питань ліцензування та акредитації, Державні вимоги до акредитації напряму підготовки, спеціальності та вищого навчального закладу, ліцензування освітніх послуг у сфері професійно-технічної освіти вищими навчальними закладами, академічної мобільності студентів вищих навчальних закладів, дистанційного навчання, укладання договору про стажування студентів вищих та учнів професійно-технічних навчальних закладів на підприємствах, в установах та організаціях, забезпечення студентськими та учнівськими електронними квитками, організації літнього відпочинку студентів, підсумки позачергової атестації педагогічних працівників кооперативних вищих навчальних закладів І рівня акредитації тощо.
     Представникам вишів роздано інформаційний лист про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах Укоопспілки І рівня акредитації у 2013/14 навчальному році, в якому зазначені переліки нормативних документів, методичні рекомендації щодо складання робочих навчальних планів зі спеціальностей, переліки діючих типових навчальних планів з основних спеціальностей за денною і заочною формами навчання, переліки державних стандартів професійно-технічної освіти, переліки діючих програм навчальних дисциплін та практики.
      Лідії Герасимівні поставили багато запитань, на які вона дала вичерпні відповіді.
     Із заключним словом перед учасниками засідання Ради виступив Володимир Левицький, який побажав усім успішної роботи та висловив упевненість у тому, що дана зустріч виявиться корисною для всіх. І кожний, хто був на ній присутній, намагатиметься отримати максимум користі. Докладе всіх зусиль до успішного проведення вступної кампанії і надалі з ще більшим ентузіазмом удосконалюватиме дистанційну форму навчання, якій, без сумніву, відводиться дуже важлива роль у підготовці високопрофесійних фахівців не тільки для системи споживчої кооперації, а й всієї України.

© Симферопольский кооперативный торгово-экономический колледж Крымпотребсоюза

© Ядрова Г.В . - выставлено 14.07.2013 г.